CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

donderdag 25 november 2010

Springdoosje

Wie was er nieuwsgierig gisteren en komt vandaag loeren?
Laat gerust een reactie achter, ik ben namelijk ook nieuwsgierig
naar wie hier een bezoekje brengt.
Dit Glossy Fotopapier A4tje, dat ik had gemaakt, gebruikte ik voor een springdoosje.
Laat ik eerst uitleggen hoe ik het papier heb gemaakt:
Een Glossy fotopapier heb ik met twee soorten Distressinkt willekeurig gekleurd.
Daarna de swirl met Versamark erop gestempeld en met
goudkleurig embossingpoeder verwarmd.
Dit was het dus:

Na veel meten, snijden en kleven bleef er niet veel meer over van dat A4tje want ik heb er het volgende mee gemaakt:

Het werd een leuk doosje van 6,5cm/6,5cm.
Voor de binnen- en buitenzijde gebruikte ik hetzelfde A4tje.
Op de voorkant heb ik een zelfgemaakt tekstlabeltje en enkele roosjes aangebracht.
Ook de bovenzijde versierde ik met roosjes.

Ik had het gisteravond klaargezet om deze morgen een foto te nemen.
Daarbij had ik een binnenpretje want ik zag, in mijn fantasie, al iets voor mijn ogen.... mijn man is ook ... nieuwsgierig....
en zoals ik het verwachtte vond ik mijn doosje deze morgen zo op de tafel:

Volgens wat hij zei, was zijn eerste gedachte:
 "Oei, ik heb het stuk gemaakt".
Blijkbaar waren zijn pogingen om het terug toe te doen mislukt.
Hij durfde er niet meer aan te komen. Wat had ik een pret... ja, handig is ie nog nooit geweest in zulke "prutsdingen".
"Voor het geval je het nog niet weet, ik heb het een "Springdoosje" genoemd",
 zei ik hem.
"Aha 't is dadde"
en je had zijn gezicht moeten zien... beteuterd...

Nu het toch open ligt kan je heel goed zien hoe de hartjes bevestigd zijn:
met een reepje acetaat.
De hartjes heb ik eerst met Versamark gestempeld en goud geembossed. Daarna de hartjes met Nestabilities uitgestanst.
En tussen twee op elkaar gekleefde hartjes heb ik een smal reepje acetaat gekleefd.

Ik zal het dekseltje, waar ik in de binnenkant een geponst boordje heb gekleefd er maar terug opzetten.

Het idee voor het doosje kwam eigenlijk van een kaart die ik vroeger had gemaakt.
Och ja,... die zet ik er morgen wel op. Dan zie ik jullie nog een keer.
Vele groetjes en nog een prettige knutseldag,

11 opmerkingen:

jacinta's hobbyhoekje zei

ikke ikke ik kwam kijken gisteren maar zag nog niets
maar het was het wachten waard zeg wat een geweldig mooi doosje en bedankt voor de tips voor het papier moet dat toch ook eens gaan proberen

liefs jacinta

Eveliene zei

Hoi karin

Hihihi kon me nieuwsgieirgheid toch niet bedwingen
En werd als een magneet naar jou blog getrokken hahahaha
Wauuuuw ik heb je creatie met veel plezier bewonderd
Knap gedaan

gr en tot de volgende keer weer

Eveliene

Astrid zei

Whahaha, ik zit hier gewoon te lachen, wat een grap zeg, wat zijn ze dan nieuwsgierig he hihihi, maar het is een schitterend doosje geworden Karin, ik moet toch ook meer met dat soort dingen experimenteren :)

groetjes Astrid

beahobby zei

Schitterend karin en ik kom zeker wel iedere dag even kijken.

Bea

Carla zei

Hoi Karin,

Het is zo moeilijk wat te zeggen over wat jij maakt, want wat je ook maakt het is allemaal even schitterend.
Ben een beetje "jaloers"op dat je altijd maar weer iets heel anders op je blog zet , ik doe het je niet na.

Liefs Carla

Hanny zei

Wat een leuk doosje Karin, ik heb er al veel gezien maar deze nog niet erg leuk!!!!

Groetjes Hanny.

PS leuk dat je volger bent geworden.

Unknown zei

Heel erg mooi gemaakt !!!

Groetjes, Joke

Linda zei

Wat is ie mooi geworden en wat een prachtig papier
gr linda

Anoniem zei

hoi Karin,
prachtig is dit doosje geworden
groetjes tot morgen weer Monica

nicole zei

Hoi Karin,
ik wist dat je weer iets fantastisch zou maken met dat mooie papier, maar dit ging mijn verwachtingen te boven!!!
WAUW wat super is hij geworden!!

En heerlijk als mannen ook zo nieuwsgierig zijn hihi.

groetjesssssssss

Brenda zei

Wauw Karin wat een mooi doosje! Waar haal je toch elke keer weer die leuke ideeën vandaan zeg! Gisteravond was ik laat thuis en zat maar te denken: 'wat zou Karin vandaag gemaakt hebben' En dan is het best frustrerend om niet te kunnen kijken!
Echt heel leuk, Karin!!

Liefs Brenda