CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 28 november 2010

Kerstkaartje en mijn "home-made strikjesmaker"

Wow, wat heeft mijn "Mini-snoepmandje" succes gehad.
Dank voor jullie leuke reacties.
Vandaag was het zo koud dat ik maar weer een kerstkaart gemaakt heb.
Het is zo'n gezellige ouderwetse Kerstmanstempel van LaBlanche dat ik hem gewoon met bruine StazOn gestempeld heb.
Een klein blosje op zijn wangen en het hulsttakje heb ik met Distressinkt ingekleurd. De hulstvruchtjes heb ik relief gegeven met een Pearl pen.
Weerom heb ik restjes gebruikt van mijn springdoosje om de kerstballen te maken. Ze hangen vast aan de Creatable Swirls met een lintje.
Ik weet dat er toestelletjes bestaan om gelijke lintjes te maken, maar ik gebruik al lang mijn zelfgemaakt "spulletje".

Een tweetal jaren geleden wou ik enkele gelijke lintjes maken, maar manueel lukte het niet om ze identiek te krijgen.
Zo heb ik een plastiek dekseltje genomen van een doosje waarin ik vijzen bewaarde.
6 redelijke nagels verhit en op gelijke afstand door het dekseltje gestoken.
Zo had ik onmiddellijk mijn eigen strikjesmaker.
En voor mijn lintjes gebruik ik goedkope krulspelden. Zo zijn ze altijd glad en niet gekreukt als ik ze wil gebruiken.
Ik wens jullie nog een prettige zondagavond,
Groetjes uit Oostende,

11 opmerkingen:

Linda zei

Wat een mooi kaartje, echt kerst straalt hij uit. Wat een goeie tip joh van dat lint op een krulspeld, heel simpel maar je moet er maar opkomen
gr linda

Christina zei

Ziet er weer goed uit Karin! Mooi gemaakt!
Groeten Kristel

nicolet zei

Prachtig kerstkaartje en bedankt voor de tips over lint en strikjes maken!!
Groetjes Nicolet

Brenda zei

Hoi Karin,

Mooie kaart! Wat heb jij de afgelopen tijd al veel dingen gemaakt zeg! Ik zou graag willen dat ik wat meer tijd had.... Maar ga zometeen weer lekker aan de slag.
Goed idee van de strikjesmaker zeg!
Groetjes,
Brenda

yaranore zei

Hoi Karin
Mooie kerstkaart met een heel mooi stempeltje
ik vind het net of het er op gesneeuwd heeft.
En wat een goede tip, met je strikjes, ik zit er altijd zo mee te knoeien, maar vanaf nu hoeft dat niet meer.
GRoet Nel

Unknown zei

Wat een leuke en originele kaart heb je weer gemaakt Karin.

Groetjes, Joke

nicole zei

je snoepmandje was dan ook geweldig!
maar deze kaart is ook weer prachtig!
je lintjes/strikjes tip is weer super! Wil je hele kleine strikjes, kan je ook een vork gebruiken.
Ik ga op zoek naar krulspelden hihi.
groetjesssssss

Het zonnetje in huis zei

Hallo Karin,

Mooi kerstkaartje heb je daar ség!!

Groetjes, Jaimie

Karin zei

This is so pretty and I love the ornaments with the swirls on them...You have been so busy, making so many beautiful things. I love the basket...Thanks for showing how it was made :)

Gusta zei

wat een leukerd weer Karin
heerlijk om jou blog te mogen bezoeken hoor.

groetjes Gusta

wilma zei

Hallo Karin,

Wat een handige tip om op deze manier je lintjes te bewaren.
Ook weer mooie kaarten.

Groetjes, Wilma