CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zaterdag 27 november 2010

Een sombere dag vrolijker gemaakt.

Het sombere winterweer deed zijn intrede.
De lucht is niet meer zo blauw maar eerder grijsblauw.
De wolken zijn niet meer wit maar zwaarbeladen met sneeuw of hagel.
Je wil iets leuks knutselen maar ergens krijgen die sombere kleuren de overhand.
Heb jij ook al dat gevoel gehad?
Ik had dit gisteren bij het maken van dit kaartje.


Ik heb een CB-mal met zwarte Versafine ingewreven en geembossed op wit kaartkarton.
Dat op zijn beurt met blauw (grijsblauw) een kleur gegeven.
En toen lag dat kartonnetje zielig voor mij alsof het mij wilde vragen: "Wat wil jij nu eigenlijk met mij doen?"
Ik staarde ernaar en begon, doelloos, tussen mijn restjes te zoeken.
Daar vond ik nog een reepje wit met 3 uitgestanste cirkels.
Ook daar weer datzelfde grijsblauw kleurtje op gebruikt.
De vlinders heb ik gestanst en geembossed met een Joystans uit een restje papier van de hartjes van gisteren. Weer dat vleugje grijsblauw erover.
Bovenaan zie je goed het motief van de CB-mal. ik heb het gemat op een stukje wit karton.
Daarop heb ik dan een vlinder gekleefd die ik ooit eens met een MD Creatable had uitgestanst en met mijn zelfgemaakte glimmer mist had bespoten.
Toen ik het kaartje kritisch bekeek, vond ik dat er nog iets tekort was.
Het viel mij in dat ik toch een malletje gemaakt had om stiksteken aan te brengen op een kaart.
Dat heb ik dan maar gedaan. De stikgaatjes verbonden met een witte stift en zo werd, dank zij de witte steekjes en de vlinders, mijn kaartje toch nog een ietsie, bietsie, vrolijker.
(Eerst wou ik mijn kaartje de naam "Nachtvlinders" geven, maar dat is nu toch geen naam voor een kaartje nietwaar? Foei, foei voor wie anders denkt.)
Wil je weten welk malletje met stiksteken ik bedoel?
Neem dan een kijkje HIER.
 Dat was dan mijn, winterse, grijsblauwe bijdrage.
Hopelijk komt er terug iets meer kleur in de lucht en... in mijn hoofd.
Groetjes,

11 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

Hij is super, Karin !!!! prachtige kleuren en helemaal niet depri ! knap gedaan hoor. Laat het weer og maar even zo duren als jij daar zo'n mooie kaartjes maakt, laat maar komen, die handel, zou ik zo zeggen,
nog een fijne dag,
groetjes, martina tot morgen
x

Het zonnetje in huis zei

Hallo karin,

Beeldschone kaart !
En ja met dit weer nu, ppff, niet echt leuk inkleuren,...

Handig je mal hé, ik zelf heb geen dure randpons liggen, dus ik voor mijn kaart gisteren een borduurmal gebruikt om de golfjes in mijn papier te krijgen, ipv prikken, gewoon de gaatjes verbinden met potlood en zo kreeg ik een mooi randje om af te knippen :-)
Je moet soms vindingrijk zijn hé, hihi.

Groetjes, Jaimie

Lia zei

Hoi Karin,

Wat een geweldige vrolijke kaart, prachtig bedacht, ja het weer is somber, zat v.d. week al om kwart over 3 met het licht aan, maar straks gaan de dagen weer lengen en is het weer langer licht.

Groetjes Lia

Christina zei

Dat is weer een prachtige kaart ik vind hem super geworden!
Groeten Kristel

Astrid zei

Wowww, wat een schitterende kaart weer Karin, helemaal geweldig !!!

groetjes Astrid

Linda zei

Ik vind je kaartje geweldig mooi en stijlvol
gr linda

Unknown zei

Een hele mooie kaart heb je weer gemaakt Karin!!

Groetjes, Joke

Brenda zei

Hoi karin,

Wat een mooie kaart, ik vind de kleuren erg mooi die je gebruikt heb! Ik hou er wel van, van deze kleuren combi!
Geniet van je weekend!
Lieve groetjes,
brenda

nicole zei

wauw wat een inspiratie door het weer!!!
maar ik vind de kaart toch niet somber hoor, ik vind hem juist prachtig!!
maarja het zijn vlinders he?! hihi, dan kan het al eigenlijk niet stuk bij mij.
Ik wens je ook een fijn weekend!
groetjesssss

Durvina zei

ohhh wat mooi.

gr, Durvina

cristel zei

ik vind hem schitterend
grtjs