CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 16 januari 2011

Verrassend Boek

Hier is dan mijn "werkje" dat ik gisteravond heb afgewerkt.
Natuurlijk moest ik mijn papier van "Eline's huis" eens uitproberen.
Het verwerkt zich heel gemakkelijk. Soepel om te snijden en het kleeft zich vlotjes op het karton.
Met mijn Scor-pal heb ik de "bladzijden" gerild. Ik gebruikte daarvoor 180gr. aquarellpapier. Om de 2cm een ril, papier omdraaien en dan terug om de 2cm, maar beginnend op 1cm.
Dus eerst 2,4,6 enz, omdraaien en dan op 1,3,5 enz.

De afbeeldingen heb ik met versamark gestempeld en met Pearl Ex bewerkt.
Prachtige glans, jammer niet te zien op de foto.
Mijn tekstlabel heb ik een glaseffect gegeven door het met "Glossy Accents" te bewerken. (mijn Papier Glass is zo goed als leeg)
De vier metalen hoekjes geven het toch iets speciaals en houden, door hun gewicht, de kaft dicht zodat ik geen lintje nodig had.

 Op de rug heb ik enkele verhoogde rillen gemaakt en met acryl goudverf het lijntje geaccentueerd.
De filigraanvlinder met roosje geven een leuk accentje, nietwaar?

Tussen de roosjes heb ik enkele pareltjes gekleefd.

De binnenkant heb ik afgewerkt met blauw fluweel en een kantje.
De binnenkaft heeft ook nog een paar extraatjes gekregen, zoals een Creatable vlinder, een kantje met een hartje, een paar roosjes met parels en een gouden RubOn van LaBlanche.
De bijliggende tag heb ik afgewerkt met een MS pons en een gestanste Joy vlinder.

Oh, ja, en dat je hier een "gouden" vinger ziet, komt omdat ik met goudpasta de "bladzijden" van het boek in goud heb gezet.
(Maar 'k ben geen "Pussy Galore" uit de film GOLDFINGER en kan ook niet zingen zoals "Shirley Bassey" Ha, ha, ha)


Zo, dat was het dan weer voor vandaag. Nu ga ik verder knutselen aan mijn volgend projekt... een doos.
Misschien zie ik jullie dan morgen terug.
Ik kan nu al verklappen: het is een rode doos.

Ik wens jullie nog een aangename zondag.
Ps: Als je mijn vroeger Boekjes wil zien dan kan je dat door in LABELS op Boekjekaart te klikken.

Groetjes,

Challenges:
Stampin'B s Designteam
Top Tip Tuesday
Play Date Cafe
C.R.A.F.T.challenge
Colour Create challenge
Stamp Something
2 Sisters challengeblog

34 opmerkingen:

Mercedes zei

Wauw, dit is echt een schitterend boek wat je gemaakt hebt.
De filigraan vlinders echt super.

Groetjes Ans

Ans zei

Echt gewe3ldig Karin. En je hebt gelijk de scorpal uitgetest. Mijn dochter heeft ook zo'n boek gemaakt eind vorig jaar voor de 40e trouwdag van haar oom (mijn broer). Gevuld met waxinelichtjes. En.......gebruik gemaakt van mijn scorpal.
Ben benieuwd wat je nu weer gaat freubelen.
Fijne zondag verder!
Groetjes Ans

Deborah zei

Prachtig is dit boekje. Heel leuk met die gouden accenten, dit geeft een mooi effect.
Ik vroeg me al een tijdje af hoe zo'n boekje werd gemaakt. Weeral een vraag die beantwoord is.
Groetjes Deborah

Hanny zei

Wat een mooie boek Karin. Ik heb er ook al een paar gemaakt. Het is leuk om zo'n boek te maken.

Groetjes Hanny.

Jolita zei

Hij is echt prachtig Karin! Zoveel mooie details, ik vind het kantje in de binnenkant rond de bladzijden echt heel mooi. Bijzondere stempels ook zeg.

Groetjes, Jolita

Carla zei

Wow Karin,

Wat prachtig is dit geworden , heb er haast geen worden voor,
hééééééééééééél mooooooooooi

Ben onder de indruk hiervan.

Groetjes en een fijne zondag

Groetjes Carla

Lia zei

Hij is werkelijk prachtig Karin, je hebt dan ook supermooi papier gebruikt.

groetjes Lia

Linda zei

Wat is ie weer prachtig mooi geworden. Wat een mooi cadeautje om te geven
gr linda

Christina zei

Woww dat ziet er werkelijk super mooi uit Karin! Prachtig!!
Groeten Kristel

Suzanne Schaukens zei

Wat een kunstwerkje Karin!!!!
Groetjes,Suzanne

Benzi zei

What a beautiful project! Every detail from the corners, the beautiful butterfly, stamped images, all just gorgeous. I see that 'gold finger', too. LOL
Thanks for joining the Stampin B's with your awesome creation.

Marian zei

Schitterend om zo een boek te maken, echt heel knap hoor
Groetjes marian

Liesbeth zei

Heel erg mooi Karin, is echt een meesterwerkje geworden.
gr. Liesbeth

Unknown zei

This is superb i'm so glad you entered into the CRAFT Challenge this week good luck.

Kerry x

Di zei

WOW this is so clever and i love the colours they fit the challenge perfectly!
Thanks for joining Colour create
Hugs di xxxx

Bep zei

Hoi Karin.

Wat heb je weer een mooi kunstwerk gemaakt, en diegene die dit krijgt zal er ook verguld mee zijn.

Gr...Bep

Michelle zei

Wat een prachtig kunstwerk heb je gemaakt, echt heel erg mooi.

Trudy zei

Hoi Karin,
wat een schitterend boek heb je gemaakt zeg!! Super!
groetjes Trudy

Gusta zei

ziet er gaaf uit! en nu ik je boekjes kaart heb bekeken weet ik dat ik ze al eerder bij jou heb gezien.ik ga het zeker ook proberen.

groetjes Gusta

Nigel zei

This is beautiful, and so wonderfully crafted. Congratulations. :)

cristel zei

wauw dat ziet er weer super uit

Louise zei

Waauw wat ziet dat er schitterend uit Karin, vindt het prachtig gemaakt.

gr.Louise

Caroljenks zei

Gorgeous project - so much work put into it too :)

Thanks for joining us for our 'Anything Goes' challenge this week over at Top Tip Tuesday :)

Carol x

Annette zei

How absolutely gorgeous & such wonderful details! Thanks for sharing your project with us at the CRAFT Challenge this week.

Fiona zei

A lovely offering for the PDCC this week! Thanks for playing along :)

Eiglas zei

Absolutely beautiful project Karin!
Lots of lovely detail and super colour pallette.
Thank you so much for sharing with us over at Top Tip Tuesday!
Hugs
Eiglas
x

Sharon zei

WOW this is stunning Karin! I love all the metallic embellishments and flowers. Just Beautiful!

Thanks for joining us at Colour Create Challenge this week.

Sharon x

KarenB zei

What an amazing project! Thank you for playing along at CRAFT Challenge.

Jaclyn Miller zei

Oh, this is so lovely. So glad to have you playing at the Play Date Cafe this week.

Jinny Newlin zei

What an, absolutely, stunning creation! TFS! So thrilled to have you playing along with us at the Cafe! Thanks!

Savannah O'Gwynn zei

What a beautiful creation--love that blue cover! And those flowers--fab job:) Thanks so much for joining in the fun and playing along with us over at the PDCC:}

darling Ho zei

Amazing design!! All the details are perfect!
Thanks for joining us at 2SC, hope to see you again.:)
~hugs~darling Ho~

kelly zei

Beautiful.
Thanks for joining us at CRAFT.
Kelly GD for Jan.

Libby Hickson zei

Karin this is BEAUTIFUL!! Thanks for playing along with us at the Play Date Cafe this week!