CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

donderdag 27 januari 2011

Een boek en een tip

Een scrapvel,
aquarelpapier,
distressinkt,
een Magentastempel uit de oude doos,
een doosje rijgpareltjes dat ergens verloren in een hoekje stond,
dat waren de basisingrediënten voor dit boek.

De buitenkant van de omslag bestaat enkel uit een scrapvel. Het motief stond er al op, zodat ik het niet meer hoefde te bestempelen. Enkel het kantje en de plaksteentjes heb ik zelf bij gekleefd.
Maar voor ik jullie het boek verder toon, wil ik eerst eventjes antwoorden aan iemand die vroeg hoe ik die "pagina's" maakte.

TIP
Voor dit boek heb ik het paginaformaat genomen van
Buitenmaat: 15cm in de hoogte = 13 cm binnenmaat
en
Buitenmaat: 12cm in de breedte= 10 cm binnenmaat.

Deze centimeters kan je aanpassen volgens de hoogte en breedte dat je je boek wenst.
Ik neem aquarelpapier omdat dit soepel is.
(Je kan ook ander stevig papier nemen.) 
Hoe dikker je het boek wil hoe langer je het papier moet snijden.
18 cm. gaf bij mij 3cm dikte.
Wil je een dikker boek dan doe je enkele centimeters bij: vb 24
Wil je een dunner boek doe je enkele centimeters af: vb 14 cm. 
Snij deze stukken 2 maal.

Vervolgens ril je elk stuk op 2, 4, 6cm enz.

Keer je papier om en ril dan op 1, 3, 5cm enz.
zo krijg je een berg- en een dalvouw.

Je vier stukken plooi je dan in accordeon.

Neem een stuk en plaats in elke plooi een druppel kleefstof.

En dit is het moeilijke stuk:
Steek een stuk met, en een stuk zonder kleefstof in elkaar door ze in elke plooi in elkaar te kleven.
(probeer misschien eerst even zonder kleefstof)
Zorg ervoor dat de hoeken mooi in elkaar aansluiten en in een rechte hoek vallen.
Doe zo verder met alle vier je stukken.


En dan kan je met je afwerking beginnen.
Deze wijzen zich zelf.
...................

Verder nu met mijn gemaakt boek.
Op de rugzijde heb ik de tekst gestempeld en boven en onder twee leuke koperen charms aangebracht.

 De linkerzijde heb ik bestempeld met een oude stempel.
Ik geloof dat die ver tot mijn antikwiteiten behoort.
(maar vind het nog een prachtstempel)
Ik heb met StazOn rechtstreeks op het scrapvel gestempeld en daar ook rechtstreeks met Distressinkt op gekleurd.
Roosjes, pareltjes, Creatable swirl enz. hebben gemaakt dat de binnenzijde mijn persoonlijke noot kregen.




Dit was dan weer een "meebrengertje" op reserve.
Het opvullen doe ik later wel.

Ik wou jullie nog de evolutie laten zien van het inkleuren met Distressinkt (kussentjes) van deze "old timer-stempel"
Zoals jullie zien, oefening baart kunst.
Van de kunst ben ik nog ver af maar ik doe mijn best, hi,hi.

2008

2009

2010


Ik hoop dat jullie hebben genoten van dit leesvoer.
Nog een prettige dag gewenst.
Groetjes,

Challenge:

9 opmerkingen:

Liesbeth zei

Dank je weer voor het delen van je kaartjes/boekjes en de bijbehorende informatie.
Had me idd. al eens afgevraagd hoe je zo'n boek maakt.
En het is leuk om te zien wat je een paar jaar geleden hebt gemaakt.
Wat een vorderingen heb je gemaakt, je lijkt wel een prof.
gr. Liesbeth

Hanneke zei

Hoi Karin, dit boek is weer erg leuk geworden. Ga het misschien ook maar eens proberen, erg leuk dat je altijd op je blog zet hoe je dingen kan maken. Trouwens nog bedankt voor je tip over die digistamps, heb een gratis fotobewerkingsprogramma gedownload en nu gaat het prima. Kan ik anderen ook blij maken met wat leuke teksten! Ga zo door!
Groetjes,
Hanneke

Trudy zei

Wooooowww Karin,
Wat een SCHITTERENDE creaties!!
Groetjes Trudy

cristel zei

bedankt voor de uitleg en je boek is weer super mooi en wat een evolutie zeg je bent een echte kunstenares geworden
grtjs

beahobby zei

Ook deze is weer super.

Dit is zo leuk om te doen.

Bea

Ans zei

Zo ben je even een paar dagen niet op internet en dan krijg je ineens weer van alles voorgeschoteld. Het ene nogal mooier dan het andere. En helemaal geweldig....de uitleg van het boek. Vind het enorm leuk om te doen en wie weet komt het er nog een keertje van. Beloof niks hoor.
Fijne avond verder.
Groetjes Ans

Brenda zei

Hoi Karin,

Wat een mooi boek heb je gemaakt zeg! En wat ben ik blij met de duidelijke uitleg! Nu kan ik eindelijk zelf ook aan de slag! Dank je wel! Alvast een fijn weekend geniet ervan!
Lieve groetjes Brenda

Deborah zei

Ik had al een paar keer gelezen hoe je het moest maken, maar het was nooit zo duidelijk.
Bijvoorbeeld wist ik niet hoe je de hoeken dan moest doen.
Interessant. Je hebt echt enorme vorderingen gemaakt!
Groetjes Deborah

Alica zei

wonderful! Love all the elements!
Thanks for joining us at Paper Sundaes! Hope you'll play with us again soon!