CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

vrijdag 28 januari 2011

Van Stempel naar... Cameé

Hoe ik van een stempel naar een Cameé kom?
Wel dit begon gister avond zo:

Van een hobbymaatje kreeg ik twee stempels en die wou ik natuurlijk onmiddelijk uitproberen.
(Van harte dank Lies)


Beide stempels zijn een fragment uit het plafond van de Sixtijnse Kapel van Michelangelo. Deze van de Schepping moet ik nog verwerken, de andere heb ik hieronder verwerkt met Pearl Ex en Distressinkt op glossy paper.
Nu dacht ik dat het één van de Sybilles (profetessen) was en heb dan natuurlijk ook de nodige vrouwelijke accenten aan de kaart toegevoegd.
Er aan denkend dat Michelangelo nogal dikwijls mannelijke modellen gebruikte voor zijn vrouwen schilderijen en sculpturen, begon ik, NADAT het kaartje afgewerkt was, te Googlen.
Ik zocht de naam van dit personage.... En wat blijkt?... deze zou een jonge man zijn.
Wie lost dit raadsel op?
In ieder geval, een hij, een zij, of wat dan ook, het kaartje was gemaakt.
Ik weet zeker: bij de andere stempel kan ik mij NIET vergissen.

(Alle fotos zijn gisteravond met lamplicht genomen en dus van mindere kwaliteit.)


Hieronder een paar details:
De vlinder heb ik met een Joystans uitgestanst en daarop enkele bloemen en pareltjes geplaatst.
Ik had nog enkele charms cameeën liggen en daar de gelijkenis met de stempel zo frappant was, besloot ik er eentje van te gebruiken.

Terwijl ik dat aan het doen was, dacht ik eraan dat mijn man, 50jaar geleden, een geschenkje voor mij had meegebracht van Italië.
Toen hij tijdens zijn legerdienst bij de Marine was hebben zij een reis naar Italië ondernomen. Tijdens een trip van Napels naar Pompeii bezochten ze een fabriekje in Torre del Greco, waar ze nog handgesneden cameeën maakten.
Hij bracht me die zilveren filigraanhalsketting mee.
Ik heb hem nooit gedragen, maar altijd bewaard.




Maar onderstaande ring draag ik nog steeds. Hij is inmiddels ook al een 42 jaar oud en dat zie je zo.
"Zij" op de ring krijgt met de jaren een gladdere huid en ik krijg met de jaren meer rimpels... ha, ha.
Dit kaartje past toevallig bij deze challenge:

Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne dag.
Groetjes,

15 opmerkingen:

Françoise zei

Hé Karin,
Jij maakt van alles toch wat en het lukt je ook steeds, blijkbaar heb je créatieve handen !
Kusje,
Françoise

Monique zei

Wat heb je dit knap gedaan!
groetjes
Monique

martina's kaartjes zei

wat heb je dat weer mooi gemaak t !
groetjes, matina
x

Marian zei

Prachtige kaart, en je verhaal over Italie hartstikke leuk.
Enne ik heb een tekst van je gebruikt. Reuze handig heb er een aantal opgeslagen,dankjewel hiervoor
Groetjes Marian

Deborah zei

Op het eerste zicht ziet het er een vrouw uit, maar als je goed kijkt kan je inderdaad mannelijke trekken eruit halen.
Zo leuk dat je dat opgezocht hebt op internet!
Heel leuk gedaan.
Groetjes Deborah

Trudy zei

Een heel mooi kaartje Karin zo stijlvol.Prachtig.
Groetjes Trudy

Karin zei

Those stamps are such a nice gift! I love my crafting friends too. This card is beautiful and I love the cameos...Thanks for sharing what you found out about the images on the stamps too :) I have had a VERY busy week that has kept me away from home...I'm looking forward to staying inside and making something tomorrow. Hope you have time to make lots of things too, because I enjoy coming here to visit :)

Het zonnetje in huis zei

Hallo Karin,

Mooie kaartje en wat een prachtverhaal, ik heb met veel plezier gelezen, denk dat jij en je manneke een lief stel zijn voor elkaar :-)

Groetjes, Jaimie

Colleen Dietrich zei

Wow, that's neat! Love those stamps. You've got such beautiful details included on your card. Thanks so much for sharing it with us at The Play Date Cafe. :D

Christina zei

Die zien er schitterend uit Karin! Van alle markten thuis!
Groeten Kristel

Gusta zei

wat een mooie kaart weer meid
enwat een leuk verhaal heb je weer geschreven.en wees maar blij dat jij meer rimpels krijgt hoor.want jou jou leeftijd een glad huidje.... nee dat past niet hoor.met rimpels zijn wij veel mooier hahaha

groetjes Gusta

cristel zei

wat een schitterende kaart weer een echt kunstwerk weer en toch een mooie ketting heel speciaal
grtjs

Audrey Pettit zei

What a lovely card! I just came from Moxie Fab World to check out all the fabulous cameo creations, and I love yours. Awesome stamp and cameo mixture, and lovely butterfly, too.

Kelly Massman zei

How pretty! Love the butterfly cluster!
Came over from Moxie Fab!

Paper Crafts & Scrapbooking Editor zei

Hey Karin! Thanks for entering the Appearance of Cameos challenge in the Moxie Fab World! I'm so glad you joined in on all the fun! :)