CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 12 december 2010

Lentegevoel

Deze morgen eventjes op het daglicht gewacht om mijn kaartje te kunnen fotograferen.
Hier is het dan
Eentje om je een lentegevoel te geven.


Dit groen uitgestanst kaartkarton had ik nog tussen mijn restjes zitten.
Ik herinnerde mij dit toen ik gisteren mijn tip plaatste.
Om de afgeronde opening te maken had ik een Nestabilitie cirkel gebruikt.
TIP
De werkwijze is vrij simpel:
1) Trek een vertikale potloodlijn op de achterzijde van je karton.
2) Plaats je stans tegen die lijn en stans hem uit.
3)Verleg je stans naar beneden maar let erop dat je stans terug tegen die lijn ligt.
Om op zeker te spelen gebruik verwijderbare tape om je Nestabilitie vast te zetten.

(Om een vraag te beantwoorden die mij gisteren over verwijderbare tape werd gesteld hier een korte uitleg:)

De tape die ik gebruik is deze welke je gebruikt om je ramen af te plakken bij het schilderen zodat er geen verf op het glas komt te zitten.
Je kan deze tape in elke Doe het zelf zaak vinden.
(wel kijken of erop staat dat hij gemakkelijk verwijderbaar is)
Om je tape minder kleefbaar te maken, kleef hem enkele keren op wollige kleding.

4) Stans nu ook de onderste cirkel uit.
5) Snij de overgebleven stukken, die links en rechts tussen de twee cirkels zitten, weg.
Wat overblijft is dit lentegroen "malletje".
Aan de achterkant ervan heb ik een restje van een scrapvel van de Action gekleefd.
Vond het passend met die vlinders en bloemen, want ik had nog een ingekleurde stempel met tulpen liggen.
Op het groen kaartkarton heb ik met Versamark enkele takken gestempeld en er met een penseel goud Perfect Pearl over geborsteld.
De vlinder van een Joystans is er een die ik ook uit mijn reserve heb gehaald.
Deze had ik uitgestanst uit rest met alcoholinkt bewerkte achtergrond.

Dit was een vlug kaartje want ik heb het allemaal gedaan met stansen, afdrukjes en papier uit mijn restjesdoos.
Enkel het rood kaartkarton waarop het geheel is gemonteerd is geen restje.


Ja, lieve mensen, vandaag zal ik mijn kerstkaartjes beginnen te schrijven... en dat zijn er heel wat.
Misschien zal ik af en toe toch eens met een half oog jullie blogs bezoeken want ik ben altijd benieuwd wat jullie voor mooie dingen hebben geplaatst.
Ik wens jullie allemaal een hele leuke zondag.
Groetjes, 

12 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

Lente, lente, waar lente ??? waar kan je de lente halen ? oeps, te laat.... hahaha... leuke kaart,
groetjes, martina
x

Deborah zei

Wat een toffe kaartjes maak je toch altijd! Een heel apparte stijl. Ik bewonder het echt!
Groetjes Deborah

Gusta zei

Jeetje Karin ik ben even een weekend druk (met feesten) hihi
en jij hebt weer een paar schitterende kaarten gemaakt.het zag er allemaal erg mooie en indrukwekkend uit meid.mijn complimenten hoor

lieve groetjes Gusta

Lia zei

Inderdaad een leuk lentegevoel Karin, erg leuk

groetjes Lia

Linda zei

Wat een leuk kaartje weer en inderdaad lekker vrolijk eb lente achtig
gr linda

Brenda zei

Leuke kaart lekker vrolijk! Fijn dat je een duidelijke beschrijving erbij hebt gezet, super! Ik kijk weer uit naar je volgende creatie!
Lieve groetjes en een fijne dag!
Brenda

Karin zei

Such a pretty spring card! This is what I need to see on a cold winter day :)

Het zonnetje in huis zei

Hallo karin,

Ja die is mooi zo in die vrolijke kleuren!!

Bij deze bestel ik dan ook de zon bij u :-)

Groetjes, Jaimie

Unknown zei

Wat een prachtige kaart heb je gemaakt Karin en heerlijk om alvast een stukje lente te zien.

Groetjes, Joke

nicole zei

wat een heerlijke kaart, daar wordt je vrolijk van :)
en dat was nodig (ik was wat chagrijnig vandaag)
dankjewel voor de heldere uitleg (ook van de tape)
dit was weer een moment van genieten. En je vlinder is prachtig!!!!

groetjessssssss

cristel zei

inderdaad een heerlijk warm gevoel he lente maar hier bij de kachel heb ik het ook wel lekker warm mooie kaart weer en je andere natuurlijk ook
grtjs

Liesbeth zei

Wat een mooi kaartje weer Karin, en weer heel wat anders met duidelijke uitleg.
Dank je voor het delen.\
gr.Liesbeth