CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

dinsdag 14 december 2010

Geluksbrengertje?

Vandaag terug geen kaartje wegens tijdgebrek.
Ik brei dus maar eventjes verder op mijn berichtje van gisteren en als je geduldig verder leest krijg je een leuk beeld van een "verstekeling".

Een schoorsteenveger wordt in Beieren als geluksbrenger beschouwd. Het is een gebruik, als je die ziet, eventjes in het voorbijgaan te beroeren, zodat je voor de rest van het jaar geluk hebt. (krijg je echt wel zwarte handen van hoor).
Als je een video over het ontstaan van dit bijgeloof wil zien, kan dat in deze link (is echter duits gesproken)
Nadat ik gisteren mijn berichtje met mijn "Zwetschgenmännchen" geplaatst had, ging ik verder met kerstkaarten schrijven.
Bij het nemen van een kaart uit mijn "Kerstkaartendoos" zie ik een kleine, lieve... verstekeling lopen.
Zou deze geluk willen brengen aan al mijn vrienden?
Eerst heb ik het een poosje geobserveerd.
Het scheen er plezier in te hebben om op onderzoek te gaan. Van boven naar onder, berg op over de kaartjes, terug berg af naar voren over de kaartjes, van links naar rechts. Voor dat beestje waarschijnlijk als de beklimming van het Himalaya gebergte.
Ik vroeg mij af hoe lang dat rode beestje, met 7 zwarte stipjes, al in die doos zat. Of was het voor de gezelligheid bij mij komen zitten?
Hoe kan dat nu? Midden in december?
Heb ik het gewekt uit zijn winterslaap?
Krijg ik in mei een invasie "kerstheerbeestjes" als er eitjes in die doos zitten?
(zal ik straks maar eens grondig onderzoeken)
Al die vragen speelden door mijn hoofd.
Na een tweetal minuutjes dacht ik:
"Ik kan toch niet nalaten om er een fotootje van te nemen en mijn blogmaatjes hier mee te verrassen."
Moge het jullie geluk brengen (als je erin gelooft).


Dit was mijn berichtje, zonder kaartje, voor vandaag.
Deze namiddag mijn kerstkaartjes posten, nog enkele postzegels halen en dan een afspraakje nakomen met een hobbymaatje.
Ik wens jullie een leuke dag.
Groetjes,   

6 opmerkingen:

Linda zei

wat een leuk verhaal heb je ervan gemaakt, en dat zie je niet veel zo'n beestje nu, grappig hoor.
Fijne dag
gr linda

jacinta's hobbyhoekje zei

nou ik wil best erin geloven dat hij geluk brengt hoor heb ik wel nodig op het moment (lol)

liefs jacinta

Marian zei

Mooi verhaal maak je ervan.
Groetjes marian

Het zonnetje in huis zei

Hallo Karin,

Ik zou ook geloven dat het je geluk kwam brengen, en even een beetje gezelschap bij het schrijven van je kaarten :-)

Groetjes, Jaimie

nicole zei

wat heerlijk om je verhaal te lezen. EN wat grappig ook, dat verwacht je idd niet in deze tijd.
Maar ik ben gek op lieveheersbeestjes, heb ze heel lang gespaard. Ik hoop dat hij jou ook veel geluk gaat brengen.
lieve groetjes Nicole.

cristel zei

schitterend verhaal en hij heeft vast een warm plaatsje gezocht voor te overwinteregrtjs