CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

donderdag 10 mei 2012

Lila doos

Dank voor al jullie bijzondere reacties op mijn vorig berichtje. Deze hebben me stuk voor stuk blij gemaakt.
Nadat mijn CB de geest had gegeven is hetzelfde lot beschoren aan mijn stofzuiger en mijn Senseo. Dus gisteren was het winkeldag.
Na een half uurtje winkelen de nieuwe stofzuiger en Senseo in auto geladen en toen dacht ik eraan dat ik graag nog slotjes wou hebben voor mijn doosjes.
We hadden immers gans de namiddag tijd.
1ste winkel: neen, 2de winkel: neen, 3de, 4de, 5de, 6de, 7de, 8ste neen.
Ondertussen had ik toch nog iets gekocht waar ik niet aan kon weerstaan:
Vlindertjes, daar kan je toch niet zonder?
Parel armbandjes. Die zal ik "ontmantelen". Er hangen mooie bedeltjes en bead caps aan. De parels zelf zijn zeer geschikt als "pootjes" onder een doos.
en wat vinden jullie van die mooie hartjes. Die kan je toch niet laten liggen?
Maar geen slotjes voor mijn doosjes (snik, snik)
Thuis gekomen heb ik mij aan de knutsel gezet. 'k Heb een kleur gebruik die echt niet mijn favoriet is. Lila. Wat doe je daar nu mee? Terwijl ik mijn GSM oplader uit de lade nam, vond ik nog een doos waarin allerlei folders zaten van een oude GSM. De folders zijn in de papiermand gevlogen en de doos, ja, wat denk je... houden natuurlijk en kijken wat ik ermee kon aanvangen.

Ik maak er gelijk een TUTORIAL van

Ik wou en zou iets embossen voor mijn doosje. Dus de deegrol en veel spierkracht deden hun dienst:
Het geembossde kaartkarton achteraan ingewreven met reliefpasta en eens droog op de doos gekleefd.
Dan repen aluminiumtape erop gekleefd....
... en met een embossingpen alles overtrokken.
Het volledige doosje in lila geverfd.
Daarna met een grove (oude) borstel vluchtig erover geweest met witte acrylverf.
Goed laten drogen en dan hééééél voorzichtig schuren.
Met Golden Wax alles afgewerkt.
En zo is het geworden.
(de kleur komt in het echt beter tot zijn recht dan op de foto's)
Detail van de voorkant.
Detail van de rugzijde
Detail van de zijkant.
En zo ziet de binnenkant eruit.

 Een leuk vlindertje erbij.
Een pakje met omslagen en kaartjes en natuurlijk een hartje.
(Heb ik toch niet voor niets gekocht)

 En zo ziet de achterzijde eruit.
 Detail van de achterzijde.
Dat was dus weeral een doosje.
En wie komt er juist binnen met een stralend gezicht?....
Mijn man met ...... slotjes !!!!
Is ie toch wel op zoektocht gegaan. En die zoekt die vindt. 'k Heb wel niet gevraagd hoeveel winkels hij afgedweild heeft.


Zo, dat was weer een heel epistel. 'k Hoop maar dat jullie tijd genoeg hadden om het tot het einde te lezen.
Ik wens jullie nog een hele leuke dag.
Photobucket

13 opmerkingen:

jans zei

hi hi jij ben bij de wibra geweest ik herken de spulletjes ik heb ze ook pas meegebracht kon ook de verleiding niet weerstaan moet kunnen toch grt jans

corryskaart zei

hoi karin
ja tot het eind lees ik altijd alle blogberichten bij de bloggers en moest wel giegelen dat je zonder slotjes nog zoveel op de kop getikt had en die doos is prachtig geworden!
groetjes van corry

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Ik heb met plezier je bericht zitten lezen. Kan me zo goed voorstellen dat je thuiskomt en geen slotjes had. Geweldig je man dus wel. Wat een creativiteti Karin en wat is het doosje schitterend geworden. Super leuke technieken en idee.
groetjes Marja

cristel zei

nou zeg wat een pech allemaal maar anders had je waarschijnlijk ook weer niet de leuke dingetjes gehad en wat leuk dat jou man zo ijverig mee hobbyt voor jou zeg
grtjs

Wilma zei

Hallo Karin,
Laat lila-paars nou net mijn favoriete kleur zijn ☺☺☺.....met die kleur is toch helemaal niet mis. Jij laat het PRACHTIGE bewijs hier zien.
Enneh.....als ik eenmaal begin met lezen.....lees ik door tot jij je slotjes hebt gekregen ☺☺☺
Liefs Wilma

Cathy zei

Heerlijk zo'n goed eindigende zoektocht met leuke verrassingen onderweg.

Je doosje is prachtig.

Unknown zei

karin
ja jou creaties idee zijn inderdaad heel boeien om te lezen
en het is heel prachtig geworden
leuke man heb heb je wel om jou te verrassen met de verdere zoektocht
geniet maar lekker van jou nieuwe pronkstuk
veel liefs van marcelline

Linda zei

Wat een schitterende creatie, echt supermooi gedaan
gr linda

Lia zei

Leuk verhaal weer, geweldige spulletjes en ja dan eindelijk je slotjes,
groetjes Lia

Cards en Box bij Lady M zei

wat een leuk doosje hoe of je dat toch voor elkaar krijgt ik geniet altijd van je berichtjes ik heb er veel bewondering voor erg leuk groetjes maartje

Martha zei

Hoi hoi Karin,
wat een lieverd is die man van jou!
Je doosje is prachtig!
zo mooi ge-embost en versiert!
Je CB hewb je nog niet begrijp ik uit het verhaal,
wat ik overigens met heel veel plezier heb gelezen!
Groetjes van Daatje

Ans zei

Het was weer een heel gezellig verhaal zo op de vroege morgen. En Karin, lila is mijn favoriete kleur. Het doosje is dan ook schitterend. Ik ben hier al een tijdje op zoek naar een e-reader. Kan hem nergens vinden. Misschien kan je man een reisje naar Noorwegen maken en me helpen?
Fijn weekend hoor.
Groetjes van Ans

Hannie Stoel zei

Whaa, wat kan je toch heerlijk vertellen.
En je hebt een supermooi doosje gemaakt.

groetjes, Hannie