CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

dinsdag 8 mei 2012

Canvasalbum

Goede dag iedereen!
Drie dagen geknutseld en uiteindelijk dit resultaat.
De ene zal ervan houden, de andere niet.
Ik val er een beetje tussenin.
Dit project(je) is gemaakt op de wijze van "Metall Art" zoals mijn andere projectjes.

Ik kan jullie nu maar één ding zeggen:
"Neem een kopje koffie of thee en zet je in een luie stoel, want dit wordt een laaaaaaang berichtje."

Alles begon toen ik mijn kast met reserve knutselgerief ging neuzen.
Daar vond ik nog enkele canvasdoekjes.
Wat kon ik daar nu mee maken zodat ook deze zouden verwerkt worden?
Eerst een paar scharniertjes gekocht.
Voor schrijnwerker gespeeld met mijn oud linoleummesje en scharniertjes vastgezet.


Een beetje van alles uitgezocht wat eventueel bruikbaar kon zijn.
Mijn ingekleurde roos bewerkt met Clear embossingpoeder.
Randjespons van MS gebruikt om de roze randjes te ponsen.
(Maakte niet uit wel kleur alles was, ik zou het toch overschilderen.)


Randjes gescheurd van aluminiumpapier...


... en nog randjes gescheurd van scrappapier.
Het scrappapier met Vintage photo distressinkt een randje gegeven.


Voor de achterkant heb ik met reliëfpasta gewerkt en daar mijn stempelafdrukje ingelegd en goed aangedrukt.
Alles goed laten drogen.


Eens droog heb ik het volledige canvas (uitgezonderd mijn stempelafdrukje in een witte metallic acrylverf gezet.
Hier en daar gouden embossingpoeder ingestrooid en met de heatgun geembossed.


Dan het geheel met Golden Wax bewerkt.
 

 En zo ziet de achterkant uit.


 De voorzijde kreeg een witte acryl laag.
Hier en daar met reliëfpasta gewerkt, stansjes opgekleefd, gouden embossingpoeder gestrooid, kantje gekleefd, stukjes scrappapier geplaatst, ....
 Vlinders mochten ook niet ontbreken.
Alles met Gouden Was bewerkt en....
... dat werd de voorzijde.

Natuurlijk heb ik ook een binnenkant bewerkt.
Het was wel een organisatie op zich om alles in de juiste volgorde te doen, plakken, schilderen, laten drogen embossen, waxen, distressen, enz.
Ik wou ook dat de mooie teksten van het scrappapier tot hun recht kwamen. Dat was wel effentjes meten en passen.

Uiteindelijk is dit tot stand gekomen.
Mooi om foto's in de uitsparing te plaatsen.
En hier dan volledig afgewerkt in gesloten toestand.

Een "gouden"slotje eraan genageld... en klaar is mijn Canvasalbum.

Ik hoop dat jullie van mijn ellenlang gekrabbel genoten hebt.
Het zou leuk zijn jullie reactie op dit werkje te lezen.
(Oh, ja, heb vergeten: Het ganse "album" heb ik lichtjes met Vintage Photo bewerkt.)
Ik doe met dit project mee aan volgende challenge:
Crafty Calender Challenge "Things with wings"
Creative Craft "Anyting goes"
Creatalicious Challenges "Butterflies and flowers"
Ik wens jullie nog een hele fijne dag.
Photobucket

22 opmerkingen:

corryskaart zei

hoi karin
wat ik zo zie is een waar kunstwerk waar je veel werk aan hebt gehad maar vind het wel heeeelll mooi!!
groetjes van corry

Linda zei

WAUW, dat zier er werkelijk schitterend uit, hoe verzin je het elke keer toch weer
gr linda

Liesbeth zei

Wat een mooi werkstuk Karin, ik ga er nog eens speciaal voor zitten en bestuderen, het kwartje valt nog niet helemaal wat je allemaal gedaan hebt, maar dat komt goed hoor.
gr. Liesbeth

anneke's creaties zei

ge-wel-dig wat een werk
maar oooo wat mooooooooi
dit is echt een pronkstuk
daar mag je best trots op zijn

groetjes anneke

Jolanda zei

Wat heb je dat mooi gemaakt . . ik vind het knap dat je dit zo allemaal kunt bedenken, en de binnenkant is ook zo mooi . . .Prachtig.

Martha zei

Hoi hoi Karin,
wat leuk die verbinding die je gemaakt hebt met scharniertjes!
Zo is het een echt album!
Ik vind het een romantische uitstraling hebben,
ik heb het hele verhaal met veel plezier gelezen,
alleen ik vraag me af wat goudwax is, laatst sprak je daar ook al over...
Prachtig geheel!
Groetjes van Daatje

cristel zei

wauw zeg dat ziet er wel heel erg mooi uit hoor toppie
grtjs

Marian zei

Wauw ziet er stijlvol uit. Wat een schitterend geheel jij bent wel heel creatief Volgens mij kan jij overal wat van maken.
Groetjes

jans zei

wat gaaf karin ziet er heel professioneel uit schitterend grt jans

k@rin zei

ik vind ze supermooi. Je moet er maar opkomen om daar zoiets van te maken.

enne, bedankt voor je berichtje op mijn blog

gr karin

Berlinde zei

Wauw, super Karin!! Wat een werk, maar een prachtig resultaat!! Schitterend!
Lieve groetjes, Berlinde

Wilma zei

Hoi Karin,
Weet je wat ik MOOI vind? De roos in het vaasje. En je canvasalbum is PRACHTIG vergeleken met het vaasje ☺☺☺.
Liefs Wilma

Adrie zei

Wat is dit een waanzinnige creatie Karin. En wat een werk zul je hier aan gehad hebben.Maar het resultaat is geweldig.Ik heb genoten van boven tot onder.
Groetjes Adrie

Wies zei

Je canvasalbum is prachtig geworden. Wat een goed idee.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Karin,een geweldig mooie creatie,ik heb een paar keer heen en weer gescrolled,wat een werk maar wat een geweldig resultaat!!Ik vind je een echte artieste.Groetjes Miranda

Ans zei

Allereerst vind ik het geweldig om je beschrijving te lezen en de foto's te bekijken. Als ik ergens mee bezig ben, vergeet ik soms foto's te maken, maar jij niet. Gelukkig voor ons want dan kunnen we het stap voor stap volgen. Niet dat ik ook zoiets ga maken hoor.
Het eindresultaat is geweldig en je gaat hier zeker "hoge ogen" mee gooien.
Fijne dag Karin.
Groetjes van Ans

cheryl zei

oh wow this is simply fantastic,the detail on this is just amazing,gosh I just adore this to bits,wow and more wow,bless you for playing at creative craft this week,hugs Cherylxxxxx

Maia zei

Via Brenda's blog kom ik bij jou terecht, wat een mooi blog zeg!
Helemaal leuk al die technieken die je gebruikt zoals op dit schitterende canvas album!
Ik vind het ook altijd leuk nieuwe dingen uit te proberen en filmpjes ervan te bekijken.
Dan lees ik nog in je profiel Oostende, tja dat kan niet meer stuk!
Ons tweede vaderland is nl. Belgie, we komen er vaak ook tijdens onze zomervakantie al jaren aan de belgische kust. Hoop dat het dit jaar ook gaat want ik zit met een hernia.
Elk jaar staat dan ook Oostende meerdere keren op de lijst van bezoekjes.
Ik heb daar overigens nog nergens in de buurt , en we komen er al 15 jaar een scrapwinkel gevonden?
Ik ga je maar eens snel volgen om niets meer te missen.
Fijne dag
Groetjes Maia

Bep zei

Hoi Karin,

Wat een geweldig werkstuk, kam me voorstellen dat daar heel veel tijd in gaat zitten maar dan heb je ook een prachtige creatie superrrr.

Gr...Bep

Kethy zei

Wat prachtig allemaal, en wat een leuk idee om daar een soort kastje/boek van te maken. Wat een mooie details heb je gebruikt, ben er helemaal weg van.

Groetjes, Kethy

NancyD zei

Wow! That is the most lovely box I have ever seen. Thanks for joining us over at Creative Craft Challenges. NancyD

Seafield Jo zei

This is fabulous, so beautifully crafted.

Thanks for joining us at Crafty Calendar Challenge and good luck.

Jo :)