CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

dinsdag 6 november 2012

Eenvoudig (47 - 1 = 46) en prototype lichttentje

Eerst hartelijk dank voor jullie reactie op mijn vorig kaartje en vooral op jullie lieve reacties en acties op mijn vraagje. Charlene is heel gelukkig met jullie stemmen. Voor wie nog wil stemmen op haar foto kan tot 11 november nog hier klikken.
Zoals ik al zei zou ik nog een eenvoudig kaartje maken met Core Color papier.
Dit is het geworden.
Ik heb, zoals elk jaar, de oude maar naar mijn mening nog steeds mooie embossingmal van Cuttlebug gebruikt.
Met Stickles hier en daar een kleurdotje gemaakt en afgewerkt met een labeltje.
Gisteren was het een sombere dag toen ik de foto's nam. Beide zijn overdag gemaakt met dezelfde kaart, hetzelfde fototoestel, dezelfde instellingen maar de eerste foto in mijn TESTlichttentje en de tweede foto zonder.



 En nu (iedereen mag lachen hoor) mijn TESTlichttentje.
Voor het nemen van de eerste foto (helemaal bovenaan) heb ik één bureellamp met een 20w Cool Daglicht spaarlamp gebruikt. Normaal moeten het er twee zijn en misschien ook iets zwaarder.
Vermits dit nog maar een prototype is heb ik een kartonnen doos genomen, de  zijkanten uitgesneden en met laken afgedekt.
Het eerste wat ik nu nog moet doen is een tweede lamp kopen en terug testen.
Ook moet ik mij voorzien van grote vellen papier voor de achtergrond.
Misschien vervang ik het laken eventueel door vitrage. Enfin, zal wel zien hoe het resultaat zal zijn.
De volgende stap is dan gans de constructie in hout maken en de definitieve bekleding aan te brengen..
Ik denk dat ik zal kiezen voor een rechthoekige "tent". Zo kan ik ook grotere/bredere voorwerpen erin kwijt.


PS: Het kaartje, helemaal bovenaan, genomen in mijn tentje geeft de kleur van het papier correct weer.
Zo, dat is weer een experimentje geweest "à la Karin".
Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben. Als mijn "tentje" ooit afgeraakt zal ik het resultaat hier wel eens plaatsen. Hopelijk wordt het geen 5-jaren plan.

Photobucket

11 opmerkingen:

Monique Kools zei

De foto uit het tentje is erg mooi.
Maar het nadeel van zo'n tentje is, waaaaaar laat ik het? Ik heb deze stans ook nog ergens liggen, ga hem toch maar tevoorschijn halen. Het is een mooie boom.
groetjes Monique

Cards en Box bij Lady M zei

mooi kaartje prachtig opgelost je foto studio bedankt voor je uitleg ik heb weer zitten genieten groetjes maartje

Rosina zei

Een heel leuk kerstkaartje Karin...die mal heb ik ook nog liggen....geeft weer een idee....
Mooi studiodoosje heb jij gemaakt Karin.....dat het zoveel verschil maakt wist ik niet.
Ik maak het liefst buiten foto's die zijn altijd mooier van kleur dan binnen en als het regent doe ik het binnen op de vensterbank leggen....
groetjes Rosina

corryskaart zei

hoi karin
een prachtige kaart met die bewerkte kerstboom en wat toevallig is van de week zo kleine fotostudio gekocht bij de xenos en die werkt geweldig!
groetjes van corry

carla zei

'k Moest even naar onder scrollen want ik had er enkele gemist.
Prachtig hoor wat je hier allemaal laat zien en ik steek er telkens nieuwe ideeën van op.
Groetjes,
Carla

cristel zei

ja he ik vindt die mal ook super weet alleen niet waar ik hem nog kan vinden en je tentje maakt wel mooie foto's hoor
grtjs

Linda zei

Hij blijft inderdaad erg mooi die kerstboom mal, ik gebruik hem ook elk jaar weer. Je kaartje is erg mooi geworden, toppie. Succes met je tentje
gr linda

Martha zei

Hoi hoi Karin,
moie resultaat vanuit het lichttentje!
Ik fotografeer ook altijd met behulp van 2 lampen,ik hang een cremekleurig tafelkleedje aan de muur,
zet mijn camera op een statiefje en voila ik fotografeer als een professional
Je kaartje vind ik weer prachtig!
Groetjes van Daatje

Roelie zei

Hoi Karin,
ik heb ooit op het blog van Nicole Verkooyen ook de tip van een zelfgemaakte "fotodoos" gelezen. Daar werd het met patroonpapier gedaan.Ik heb zelf zo'n probeersel gemaakt, maar ik had geen daglichtlampen en met gewone lampen erboven was het geen dikke poch... Ik maak tegenwoordig gewoon overdag foto's in de vensterbank, ook al zijn die ook niet altijd geweldig. Heb nu wel een daglichtlamp boven mijn buro, maar het patroonpapier is aan alle kanten gescheurd, het kan niet echt tegen een stootje. Misschien dat ik er ooit nog eens nieuwe inmaak?
Wat een leuke kaart heb je gemaakt, ondanks het fotografieprobleem!
Groetjes Roelie

Helen zei

wat een prachtig kaartje heb je weer gemaakt. Ik probeer nog steeds mijn foto's overdag te nemen als het licht een beetje meewerkt. Jouw tentje is een goed idee, maar tijd en ruimte ontbreken me op dit moment. Groetjes, Helen

Michelle zei

Wat een goed idee, nooit meer prutsen met schaduwen en slecht licht. Je kan zo'n foto studio ook kant en klaar kopen maar dit is ook en perfecte oplossing..
Mooie kaart heb je gemaakt, gaaf met al die gekleurde stipjes zo!