CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

maandag 2 april 2012

Sweet Hello

Wat heb ik gisteren genoten van jullie blogs. 'k Heb al mijn bloggers, die een berichtje nagelaten hebben, bezocht. Jammer genoeg had ik geen tijd om zelf een woordje na te laten. Wat mij opviel is dat er bij sommige een verandering is in technieken. Alle creaties waren één voor één prachtig!!!
En... ik voelde een grote achterstand in mijn hobby. Ja, er zijn zoveel nieuwe mallen, stansen, stempels enz. uitgegeven in mijn blogloze periode dat ik het niet meer kan bijhouden. Alhoewel ik mij steeds heb voorgehouden niet mee te doen aan de allernieuwste trends, zou ik er toch niet om geven om eens met volle overgave te kunnen "webwinkelen".
Ondertussen heb ik nog een doosje gemaakt voor een jarige.
Ik heb er zelfgemaakte Truffels ingedaan.
Dit werd mijn "Sweet Hello"




Mijn receptje voor truffels:
125 gr boter opkloppen tot room
75 gr hazelnootpraline (ik gebruik Nutella) bij de boter roeren.
Ondertussen 250 gr melkchocolade in bain marie laten smelten.
Dit 5 min. laten afkoelen en dan beetje bij beetje door de opgeklopte boter met hazelnootpasta kloppen.
De massa in een spuitzak met rond mondje (of zonder) doen en in slierten op een bakpapier spuiten.
Plaats dit in de frigo en laat het goed opstijven ( ong. 1 uurtje)
Ondertussen maak je de enrobage klaar.
Ik heb drie soorten gemaakt:
1) Chocolade schraapsel: met een snelschiller over blokchocolade schrapen.
2) Hazelnoot: hazelnoten pletten tot poeder of hazelnootpoeder kopen. Eventueel roosteren in een platte pan of een klein vuurtje.
3) Cacao en poedersuiker: cacao en poedersuiker mengen en zeven.
Mijn drie schaaltjes stonden dus klaar.
Leg terug een vel met bakpapier klaar.
In bain marie smelt je ongeveer 300 gr chocolade (melk of puur).
Haal je slierten uit de frigo en snij ze in kleine partjes.
Met een vork dompel je ze eventjes onder in de gesmolten chocolade, klop de overtollige chocolade af en leg het in het schaaltje. Met een andere vork wentel je het in de enrobage.
Leg de truffels op het bakpapier en plaats ze in de frigo om op te stijven.
Smakelijk.

En zoals elk jaar heb ik terug hardgekookte eitjes gekleurd.
(de eierverf heb ik in de Hema gekocht)
Jammer genoeg vond ik geen witte eieren.
De kleuren komen niet goed tot hun recht op bruine eieren 


Zo, dat was het dan weer. Ik wens jullie nog een fijne dag.

Groetjes  Karin

18 opmerkingen:

SandraR zei

Wat een prachtig doosje heb je gemaakt, Karin! En fijn dat je er weer bent! Ik heb jou en je mooie creaties gemist!
Hopelijk kun je nu wat meer tijd vinden voor je creatieve uitspattingen en ons er van te laten genieten.
En over genieten gesproken, die chocolade van jou... Mjummie, lik mijn vingers er bij af, hahaha!

Liefs, San

Het zonnetje in huis zei

Hallo Karin,

Welkom terug en al direct met wat lekkers en moois zie ik :-)

Groetjes, Jaimie

nicolet zei

Wat ziet dat er schitterend uit Karin!
Groetjes Nicolet

Bep zei

Hoi Karin,

Wat fijn dat je er weer bent, ik heb je echt gemist hoor, en volgens mij ben je al weer met van alles bezig nu kunnen we weer genieten van je leuke verhalen.
Je chocolade van gisteren zag er ook puik uit zeg en vandaag alweer aan de chocolade dat wordt me echt teveel hoor slecht voor de lijn hahahaha.

Lieve gr...Bep

Linda zei

Ohhhh wat een mooi doosje, en de inhoud staat mij ook zeer zeker erg aan.
Ehh wat is een frigo?? Is dat de koelkast of de vries kast.

gr Linda

anneke's creaties zei

schitterend doosje heb je gemaakt,
en de inhoud spreekt me wel heel erg aan,
zo zie je maar weer dat je niet altijd nieuwe spulletjes hoeft te kopen om mooie dingen te maken,
je doosje ziet er suuuuuuper uit.

groetjes anneke

corryskaart zei

hoi karin
je doosje met lekkers ziet er supermooi uit net als je geschilderde eieren en ja dat recept is erg handig maar ga er niet aan beginnen:-)) want dan is alles op voor ik het einde hebt bereikt:-)
groetjes van corry

k@rin zei

hallo karin,

welcome back.
Zoals mijn voorgangers hier al gezegd hebben, ik heb je ook gemist.

En je komt meteen met iets lekkers aandraven. Heerlijk. Bedankt voor het recept.

groetjes karin

Liesbeth zei

Mooi gemaakt Karin, en wat een lekkere inhoud.
gr. Liesbeth

cristel zei

het water loopt me weer uit de mond dus van af nu moet ik dus echt wel een slabbetje aan doen als ik op je blog komt kijken lol
grtjs

Unknown zei

karin,
ja gemist ik jou zeker
maar je komt al met iets prachtig en die lekkernij
geweldig mooi vind ik doosje
en leuk voor een kado te geven
veel liefs van marcelline

Christine zei

Je doosje is prachtig Karin en de truffeltjes zien er bijzonder lekker uit! Lief dat je recept met ons wil delen!
Liefs
Christine

Wilma zei

Hallo Karin,
Een "HEERLIJK" doosje met een al even HEERLIJKE inhoud ☺☺☺
Het recept heb ik voor alle zekerheid maar overgeslagen.
Liefs Wilma

Willy zei

Wat een heerlijk doosje (vooral de inhoud!) En de eieren zien er prachtig uit!
Groetjes, Willy.

Marian zei

Je doosje ziet er prachtig en smakelijk uit. Leuk dat je weer actief ben
Groetjes

beahobby zei

Hallo karin,
Wat een mooi doosje en de inhoud is heerlijk natuurlijk.
Gr, Bea

Michelle zei

Wat een prachtige creatie heb je weer gemaakt, ik heb ze wel gemist moet ik zeggen ;) Heel leuk, ook die zelfgemaakte truffels!

Cathy zei

Een heel mooi doosje met een inhoud om je vingers bij af te likken, hihi.

Bedankt voor het delen van je recept. En de eitjes: ik vind de kleuren wel heel mooi.