CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

maandag 4 oktober 2010

Druiven met vlees?

Druiven met vlees?
Natuurlijk niet. Maar een moment zag het er wel zo naar uit.
Komt mijn man deze namiddag thuis met een plastic box vol met druiven. Gekregen van de dochter, eigen kweek.
Hij zet de doos op het salontafeltje en gaat zijn handen wassen.
Zie ik daar het een en ander wriemelen... nu ja, af en toe zit er wel eens een beestje tussen. Met goed af te wassen zullen ze wel weg zijn.
'k Vraag hem: "Heb je een dierentuin voor insecten meegebracht, of eten we Escargots à l' ail vanavond?"
"Hoezo? Waarom?"
Zie hier het antwoord:
Nu, veel zouden we niet moeten eten. 't Beestje was maar 1 cm groot. Ik heb het dan maar op het balkon gezet. (Hoe het van 3 hoog naar een tuin twee huizen verder moest gaan???? Denk dat het arm beestje ergens onderweg zal verhongeren)
Dus de plastic box genomen en dan maar naar de keuken gegaan om de druiven te wassen. Denk je dat het gedaan was met wriemelen? Bijlange niet, kruipt daar nog een, niet zo geliefd, beestje naar boven:
een oorworm, bah...

Ik zal jullie het triestig einde van dat beestje maar besparen.
En het was nog niet gedaan hoor, er huisde nog een hele kolonie leukere beestjes tussen die groene bolletjes:

Een stuk of 6 heb ik uitgeleide gedaan door het raam, 1 heb ik van de verdrinkingsdood gered en de rest.... ja, die zullen momenteel wel heel hard moeten ploeteren om ergens terug aan de oppervlakte te komen. (Hopelijk is het water niet te koud).
Buiten dat, zijn de druiven hééééél lekker zegt mijn man.

3 opmerkingen:

nicole zei

hahaha,
wat een gedoe om een paar lekkere
druiven te mogen eten.
ik heb genoten van je verhaal
groetjesssss

Ans zei

Ben blij dat ik net mijn druiven op had gegeten toen ik je verhaal las.
Groetjes Ans

Françoise zei

Hé Karin, toch lekkere druiven geëten ? Gelukkig heb je alle beestjes kunnen vangen ! Wat een verassing hé ! Ja, dat is nu eenmaal de natuur wanneer je natuurprodukten in huis haalt !

Kusjes,
Françoise