CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

dinsdag 28 juni 2011

Geluk en Succes, twee wensen van mij.

Zo "Aagjes" jullie worden hier getrakteert op een hele boterham hoor.

Heb ik gisteravond iemand blij gemaakt.
Ja, mijn kleindochter.
Ze studeert voor tolk/vertaalster Chinees en Engels in Antwerpen.
We hopen van harte dat ze haar tweede jaar ook tot een goed einde brengt.
Morgen nog een examen en dan staat voor haar de vakantie voor de deur.
Nu, ja, eerst nog een maandje als jobstudent werken en dan kan ze ervan profiteren.
Mijn presentje kreeg een heel positief commentaar.
Was ik effentjes gevleid (hi, hi)


De kleuren rood en goud passen zo wonderwel bij elkaar.
En zijn typisch Chinees.
Ik hoop dat jullie kunnen genieten van de onderstaande foto's.
Het rood komt niet zo zeer tot zijn recht, in werkelijkheid is het een uitzonderlijk prachtig rood (al zeg ik het zelf).
Alles begon met een glanzend A4tje dat ik inwreef met 3 kleuren rode Distressinkt.
Dat heb ik goed laten drogen en er een Chinese tekst over geprint.

Enkele stempels uitgezocht en met Versamark gestempeld en goud geembossed.

Onderkant
Mijn grootste angst was eigenlijk dat het papier tijdens het embossen zou samenkrimpen.
Met glanspapier heb je dat soms.
Bij teveel hitte krijg je plots een blaas tussen het glanzend gedeelte en het originele papier.
Glanspapier bestaat tenslotte uit twee lagen, namelijk het normale papier en een minuskuul laagje, 100ste/mm klei, "Kaolin" genaamd, er boven op.
Kaolin is genaamd naar de Chinese provincie Kao-Ling, waar de klei werd/wordt gevonden en gebruikt voor het Chinees porcelein.
Ons glanzend papier wordt echter het meest gefabriceerd met "Kaolin-klei" uit de Cornwall in England.
Wil je er meer over weten dan kan je hier een Video volgen.

Het A4-tje heb ik dan op een vel scrappapier van 16cm/22cm gekleefd
en er een gewoon leuk (kaarten)doosje van gemaakt. 


Het labeltje Geluk heb ik ergens op internet gevonden en uitgeprint.
Daarna met een nestabilitie door de CB gehaald en op een gouden matje gekleefd.
Met een gouden elastiekje heb ik het rond het doosje geplaatst en zo kan het eventueel nog verder gebruikt worden.
Je weet nooit wie ze ook Geluk wil toewensen in haar verdere leven.
Rond het doosje heb ik met Tacky Glue een lintje gouden versierseltjes aangebracht.


In de binnenkant heb ik twee Creatable labeltjes met teksten van Confucius gelegd.
Een roosje en een lintje en ze kunnen gebruikt worden om aan een geschenkje te hangen.
Het hartje "Made with love" heb ik er zo maar bijgelegd.
(Ik heb het doosje tenslotte ook met veel liefde gemaakt).

 In de binnenkant van het dekseltje heb ik dit labeltje gekleefd.
"Succes"
Het labeltje heb ik eerst geprint, uitgestanst, met Pearl ex bewerkt en daarop met een laag Glossy Accent glaseffect nagebootst.
Het doosje heb ik gevuld met snoepjes.... zo kan ze "energie" opdoen voor haar examen.
Lieve Jennifer: "ik wens je veel
voor morgen. xxx Oma"

Zo lieve Bloggers, dat was dus een heel verhaal over een, voor mij, heel apart doosje, voor een heel apart iemand.

Ik wens jullie allen nog een prachtige dag,


Groetjes  Karin

13 opmerkingen:

corryskaart zei

hoy karin
mijn mond viel open van zo iets mooi''s!
maar china heeft mijn hart geraakt toen ik er 8 jaar geleden bent geweest en vanaf die tijd heb het mijn interesse, dat uit zich in een chinese slaapkamer en door het hele huis staan dikke boedha''s,hi,hi
maar wat zal je dochter HIER blij mee zijn!!!
groetjes van corry

Liesbeth zei

Wat een mooi doosje is het geworden Karin.
Echt een Chinees sfeertje, dus erg toepasselijk voor je kleindochter.
gr. Liesbeth

Wilma zei

Hallo Karin,
Met GROTE bewondering heb ik alles eens heel goed bekeken en gelezen.
Allereerst wil ik je kleindochter heel veel succes wensen met het examen.
Ten tweede.....en dan komt het. Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik je zal complimenteren met dit JUWEELTJE ☺☺☺
Het effect wat je teweeg brengt met de heattool is SUPER.....nee.....het hele doosje is SUPER.
Liefs Wilma

SandraR zei

Sprakeloos.... Wat wonderschoon, Karin...
Ben er echt helemaal stil van. Je bent een kanjer! En je kleindochter zal het koesteren...

Liefs, San

Françoise zei

Hé Karin,
Een DIKKE PROFICIAT, je hebt het weer helemaal mooi gemaakt ! Jij bent tropts op Jennifer, maar Jennifer is ook trots en blij met zo'n lieve oma !
Kusje,
Françoise

Unknown zei

karin
wat zal jou kleindochter overdonderd zijn met zoiets prachtig gemaakt
wouw
veel liefs van marcelline

nb jou vakantie heeft ongelovelijk inpiratie gegeven

Christine zei

Gewoonweg prachtig Karin! Met veel liefde gemaakt dat zie je zo! Je bijhorende uitleg is trouwens ook weer super! Ik hoop dat je kleindochter met glans zal slagen!
Veel liefs
Christine

Nicole zei

Ohhhh Karin wat heb je dat weer mooi gemaakt!!!Ik denk dat ze het een heel mooi kadootje vind!

Liefs Nicole

Summer-design zei

Hallo Karin,

Fantastisch dit doosje,die kleuren ook, zo mooi!
Je kleindochter mag blij zijn met zo,n creatieve oma, ze zal er vast heel blij mee zijn.

Trouwens nog bedankt voor je e-mailtje, daar kan ik wat mee!

Groetjes, Wietske

Martha zei

Hallo Karin...
geweldig wat heb jij toch een creativiteit,
het resultaat is verbluffend zo mooi!
Leuk ook die uitleg over het papier!
Echt een Chinees stukje.....
Je kleindochter zal er trots op zijn!
Groetjes en liefs van Daatje

Marian zei

Wat een creativiteit het is prachtig ze zal er wel trots op zijn
Groetjes

Unknown zei

Prachtig dit doosje en zo toepasselijk ook nog !

Groetjes, Joke

Karin zei

This is so beautiful! I love this box and the red color with the gold embossing makes it look like you bought it in China! She will love it too. It is so special :)