CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

dinsdag 14 juni 2011

Back to the Roots verslag

Dag lieve Bloggers,
Verlof is weer voorbij. Ja, alle mooie liedjes hebben een einde. Zo ook het mijne.
Het was weer leuk mijn familie te bezoeken. Jammer, ze dunt elk jaar een beetje uit, maar dat is nu eenmaal zo in het leven.
Als je het reisverslagje wil lezen dan raad ik je aan om een kopje koffie/thee te nemen en ontspannen achter je toetsenbord plaats te nemen.
Heb je geen lust???..., ja, dan zal je toch nog een paar dagjes moeten wachten om iets anders van mij te zien hier op mijn blog.
Papier en potlood had ik mee in mijn koffer, maar mijn inspiratie, die is hier bij het toetsenbord, blijven liggen.
Om 7u30 zijn we vertrokken richting Lauf a.d. Pegnitz/Duitsland. Oostende de Autostrade op en 800 km later in Lauf eraf. Om de 200 km. stop.... koffietje drinken, beetje rusten, benen strekken en dan weer verder.
Na een lekkere Goulashsuppe, met rijkelijk vlees, in Frechen

reden we richting Frankfurt...
Je kan je niet vergissen want reeds 30km voor Frankfurt zeggen de gestreepte wolken dat je richting vlieghaven rijdt.
 Je ziet die blinkende "vogels" letterlijk van alle kanten komen. Elke 15/20 sec. zie je er wel één. Minuscule stippen in de verte die groter en groter worden.
Soms denk ik dat ik de vliegtuigen met de hand kan aanraken.

Het was een heel ontspannende rit..... geen vrachtwagens.... een aanrader om op zondag te rijden.
In Würzburg nog een koffietje en stukje taart ('t is tenslotte vakantie) verder richting Nürnberg.
Afslag Lauf en we waren ter plaatse.
Koffie en rabarberkoek stond al te wachten op ons. Deze hebben we genoten in de tuin onder een stralend zonnetje.
Wat een zalige rust daar... vergeleken met ons luidruchtig, toeristisch Oostende, het was puur genieten van de stilte, bloemen...

  

(Die lidcactus had bloemen zo groot als mijn hand)


(De sierui (Allium) stond met 10 koppen van 14cm doorsnee te pronken naast...
de rode en witte rozen)

en van de koolmeesfamilies die nog kwamen scharrelen in het voederhuisje, alhoewel mijn nicht niet meer voederde.
Ik kon het niet laten om de lustige bezoekers vast te leggen. En natuurlijk op het moment dat ik de camera uitschakelde kwamen er nog een 4-tal bij. Toen was het een gekwetter van jewelste tot een merel de reunie kwam verstoren.

Voor wie mijn blog aandachtig volgt: Die weten dat mijn nicht "Egelmoeder" is. Dat wil zeggen dat ze in haar tuin een huisje heeft dat onderdak biedt aan egels. Zo is ook dit jaar Mr. of Mevr. Egel terug bij haar te gast en komt elke avond zijn maaltijd halen.
Terwijl we van het avondzonnetje zaten te genieten slenterde hij/zij op duizend gemakjes naar zijn/haar woonst.
Vlug mijn camera op automatisch geschakeld en geprobeerd een paar fotootjes te maken, maar wat kan dat beestje snel lopen.



 Als een sneltrein ging hij/zij er plots vandoor en dook weg in het lover onder een boom. Bewegingsloos lag hij/zij daar te kijken... met één oog gefixeerd naar mij... (tussen het blad en takje)
ik kon zijn/haar gedachten lezen:

"Hi, hi, ik heb je lekker bij het oortje genomen. Je ziet mij niet maar ik jou wel. En... ik kom er niet eerder uit dan wanneer jij weg bent".
En inderdaad, gelijk had hij/zij, na een kwartiertje gaf IK het op en ben weggegaan.
Na nog een gezellig babbeltje en plannen maken voor uitstapjes zijn we naar bed gegaan en van een weldoende nachtrust genoten.
Het vervolg van mijn "Back to the Rootsverslag" kan je morgen lezen.... als je er zin in hebt.



Groetjes  Karin

15 opmerkingen:

SandraR zei

Mooi geschreven, Karin! Ik blijf je verhaal volgen!
Welkom thuis, trouwens! ;-)

Groetjes, Sandra

Nicole zei

Welkom terug Karin,

Ik heb met veel plezier je verhaal gelezen en ben benieuwd naar het vervolg;)

Liefs Nicole

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

karin wat een prachtig reisverslag. En wat een mooie plaatjes heb je geschoten. Pracht bloemen, dieren etc. Ook het egeltje schattig hoor.
Ja dan komt er weer een eind aan alles he. Maar wat is de natuur toch mooi he, alleen moet je het wel willen zien.
Kijk uit naar de rest van je versslag.
Groetjes Marja

Linda zei

wat een schitterende foto's en ook leuk te lezen wat je allemaal gedaan hebt. Welkom terug hè
gr linda

Françoise zei

Ha....ha....ons Karin terug thuis ! Lijkt wel of je echt genoten hebt van je vakantie, ben er zelfs blij om ! Mooi reisverslag, zal zeker het vervolg lezen ! Tot.....
Kusje,
Françoise

Karin zei

Welcome home and thank you for sharing some photos with us! I will be back for more!

Wilma zei

Hallo Karin,
Welkom thuis.......in Oostende ☺☺☺
Met zulke MOOIE foto's is het echt lekker lang genieten met een kopje koffie en van je vakantieverslag.
Tot de volgende koffietijd maar weer.
Liefs Wilma

Summer-design zei

Nou Karin, welkom home dan maar!
Je beschrijft alles zo leuk, dat je echt met je meereist, dat is genieten hoor!
De foto,s zijn ook prachtig, echt een toegevoegde waarde.
Het vervolg van je verslag wacht ik rustig af, maar ben wel nieuwsgierig hoor haha.

Gr. Wietske

k@rin zei

hallo karin,

welkom thuis

je hebt een fijn reisverslag neergepend

groetjes karin

Unknown zei

dag karin
eerlijk gezegd ,ik heb jou gemist
maar je komt terug met een prachtige vakantieverhaal , je gaf mij een gevoel dat ik mee op vakantie was
ik vond ook prachtige foto en zeker van de egeltje
ik ga je zeker blijven volgen met jou mooie verhalen
veel liefs van marcelline

Christine zei

Je verhaal smaakt naar meer, dus ik blijf volgen! Ik ben blij voor je dat je een goede vakantie had maar ik moet bekennen dat ik ook blij ben dat je terug bent. Ik miste je verslagjes wel!
Veel liefs
Christine

Liesbeth zei

Welcome back in blogland.
Leuk verhaal heb je er van gemaakt.
Kijken of we tijd kunnen vinden om het helemaal te volgen.
gr. Liesbeth

Michelle zei

Welkom Thuis :)
Wat een prachtige foto's heb je gemaakt en die egeltjes, geweldig om dat in je tuin te mogen hebben zeg!

Liefs Michelle

Louise zei

Welkom thuis ook van mij, mooi verhaal en prachtige foto's ben benieuwd naar het vervolg.

gr.Louise

Lia zei

Ik had dit eerste gemist, maar nu begrijp ik ook je 2e verhaal, heerlijk om zo je reisverslag te schrijven, je beleefd dan je vakantie opnieuw nietwaar?

groetjes Lia