CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

donderdag 21 april 2011

Tutorial Digi collage (maskeren)

Wel, hier ben ik dan nog maar eens terug om een vraagje te beantwoorden van een blogmaatje:
Hoi Karin... Al snuffelde op zoek naar leuke digi's en inspiratie...wat je hier wel vind *lol*, kwam ik deze vriendinnen tegen. Echt geweldig Karin...wat een creatie weer!!!!! Heb je dat zelf verzonnen; om ze bij elkaar te zetten??? Zou je kunnen uitleggen hoe je dat doet....of vraag ik nu te veel??? xxAngela



Door Angela op Digitale stempels eens anders op 20-4-11

Wel Angela, ik ben waarschijnlijk niet de eerste die digi's bij elkaar zet, maar ik heb het wel voor mezelf verzonnen want het principe is hetzelfde als stempels maskeren maar dan digi's "maskeren" met een photobewerkingsprogramma.
(Dat heb je dan wel nodig)
Jouw vraag betreft dus deze collage.


Als ik me niet vergis heb ik die vraag hier al eens vroeger gehad en ook per e-mail, daarom heb ik nu geprobeerd om een TUTORIAL te maken.
Ik heb echter niet de digi's van Funky Kits genomen (denk niet dat ik deze zomaar in z/w mag plaatsen i.v.m. copyright) dus heb ik als voorbeeld twee kleurplaten, die ik van internet geplukt heb, genomen:



En er dit van gemaakt:

Wil je ook de poes voor het hekken krijgen? Klik dan maar Hier en je ziet hoe je het kan doen.
Wil je de plaatjes, neem ze dan mee door ze te kopiëren en "opslaan als"...

Veel succes met het uitproberen,
Groetjes,

(Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje nalaten. Zo weet ik of jullie er iets aan hebben als ik een tutorial plaats.
Het maken ervan kost namelijk veel tijd en is niet altijd zo evident.)

11 opmerkingen:

Dymphie zei

Hallo Karin, dank je wel voor je berichtje op 'diol'. Op jouw blog zie ik al gelijk hele leuke lesjes staan, vind je het goed dat ik een keer een van je foto's foto gebruik om naar je terug te linken op 'deze is ook leuk'?
gr. Dymphie

judithb12 zei

hoi karin
ik heb je tutorial opgeslagen nu eerst op zoek naar een programma en dan uit proberen dank je wel

judith

Nicole zei

Bedankt Karin voor de uitleg,ik heb weleens een digi en een tekst samen gevoegd,maar tis nog leuker om "echte" digi's samen tevoegen:D

Liefs Nicole

Unknown zei

Karin, your card is gorgeous. You did a great job putting the images together. Thanks for the tutorial. Shelley

Karin zei

This is just beautiful! You are so creative and smart and I feel like you can do ANYTHING! I went and looked through all your tutorials and I am amazed at your knowledge. Thank you for taking the time to share with all of us!

Mercedes zei

Hallo Karin,

Dank je wel voor deze hele duidelijke uitleg,
Ik heb het opgeslagen en zodra ik even iets meer tijd heb ga ik er mee aan de slag.
Super dat je dit met ons wilt delen.

Groetjes Ans

Adrie zei

Hoi Karin. Deze tutorial zal ik niet veel mee doen , ben niet zo bijdehand met compueters als jij. Maar ga vooral door met je geweldige uitleg van jouw cratieve bedenksels , want ik maak er veel en graag gebruik van.Ik ben er blij mee , en waardeer het temeer , omdat ik weet dat er idd. veel tijd in zulke dingen gaat zitten.
Groetjes Adrie

Angela zei

Hoi Karin...
meid je bent in 1 woord geweldig...
super bedankt voor de tutorial. Ben al aan het uitvogelen hoe het allemaal werkt.... zo gauw het me gelukt is, laat ik je het zien.
Nogmaals bedankt....waardeer het zeer.
xxAngela

Het zonnetje in huis zei

Hallo Karin,

Och hoe tof ség, ja met een computer kan je wat hé ,hihi, als je de juiste promgramma's hebt toch :-)

Groetjes, Jaimie

AnneCreatief zei

Dat wil ik ook eens gaan proberen, leuk dat je het uitgelegd hebt.
Ik heb nog wel eventjes om je hele blog door te nemen. Zoveel leuke dingen!
Jij ook bedankt voor je mooie compliment en het volgen ;-)
groetjes,
Annemieke

Roelie zei

Hoi Karin,
het lijkt zo gemakkelijk en snel zoals je het in je tutorial beschrijft, alleen is het zoveel meer werk om het ook "even" te doen! Ik heb zelf al 2 x met photoshop elements 2 afbeelding gemaskerd met de magnetische lasso, maar je moet wel een vrij vaste hand daarvoor hebben... En de eerste keer met googlen en proberen en nog eens.... er zelf achter zien te komen hoe het toch in vredesnaam moest... Maar ik vergeet het nu nooit meer. Was wel handig geweest als ik toen deze tutorial al had gelezen misschien! Super dat je hier zoveel tijd in hebt gestoken om anderen er ook mee te willen helpen!
Groetjes Roelie